Modemerken die de investering waard zijn

Modemerken die de investering waard zijn

De modewereld is een grote industrie. Niet alleen doordat iedereen ermee te maken heeft, maar ook doordat merken waarde voor zichzelf hebben gecreëerd waardoor de consument soms een flinke prijs wilt neerleggen voor een item. In deze blog bespreek ik een aantal merken die de investering wel waard zijn.

Kenzo

Dit merk staat tegenwoordig ook wel bekend om zijn t-shirts met het tijgerhoofd erop. Dit komt doordat deze soort t-shirts gedragen zijn door grote namen als Beyoncé, Selena Gomez en Rihanna. Ook heeft het in 2016 een samenwerking gedaan met H&M waardoor het een nog breder publiek heeft gekregen. Sinds vorig jaar hebben ze zelfs Britney Spears kunnen strikken om het gezicht van het merk te worden. Het merk is in 1970 opgericht door de Japanse Kenzo Takada.

Sinds 1993 is het modemerk echter in handen van Louis Vuitton Moët Hennessy. Kenzo Takada heeft wel tot 1999 voor het merk gewerkt en is hierna met pensioen gegaan. De super populaire truien van Kenzo hadden bijna niet op de markt gekomen. In 2008 werden namelijk Humberto Leon en Carol Lim aangesteld als ontwerpers van het modemerk. Het was het idee van Humberto Leon om een trui te maken van sweatshirt materiaal, dit viel echter niet goed bij Kenzo Takada. Gelukkig is dit idee wel doorgezet, dit is namelijk het iconische item van het modemerk Kenzo geworden.

BALR.

Dit merk staat bekend om zijn simpele t-shirts met de tekst BALR. er op. Het modemerk is in 2013 opgericht door professioneel voetballer Demy de Zeeuw. De Zeeuw kreeg tijdens het WK in Afrika een serieuze blessure doordat hij hard tegen zijn hoofd werd getrapt. Hij hier na zijn herstel wel geprobeerd om weer op hoog niveau te gaan voetballen, onder andere bij FC Spartak Moscow. Bij deze club kreeg hij het idee om zijn eigen modemerk op te richten.

Het doel is om het leven van een professioneel voetballer toegankelijk te maken voor de consument. Zodoende heeft Balr ook niet de prijzen van een Chanel of Dior. De t-shirts kosten namelijk 75 euro, zo is de levensstijl dus toegankelijker voor het brede publiek. Overigens is Balr een van de merken die bijna geen geld uit hoeft te geven aan de traditionele manier van marketing, alles wordt gedaan via social media. Als een bekend persoon een item van het merk draagt, wordt dit immers weer gezien door de miljoenen volgers die vervolgens weer dat item willen hebben.

Reageren is niet mogelijk.